sobota, 19 kwietnia 2014

Świątecznie, zdrowo i kolorowo ! ; ))))))

Dzień Dobry Wszystkim ! ; *

Jak tam Wasze przygotowania do Świąt? Posprzątane? Pogotowane? Popieczone? ; )
My jeszcze walczymy, ale musiałam znaleźć chwilę, żeby tutaj na chwilę zajrzeć.
Jesteśmy już wszyscy razem, w komplecie. Wszyscy dotarli, wszyscy są w domku. Na szczęście ♥

Każde święta przynoszą mi wspomnienia.
Pamiętam jak kilka lat temu, już w Wielką Sobotę w domu odbywała się produkcja Wielkanocnych maślanych baranków. Ja oczywiście zawsze prężnie chciałam w tym uczestniczyć. Mój Baranek szczerze powiedziawszy wyglądał prawie jak jeż. 
Mianowicie była to kulka masła z powbijanymi wykałaczkami, obsypana połową paczki pieprzu.
Co z tego, że nie miało to żadnego wyglądu, tym bardziej pewnie nikt by tego nie zjadł. Wtedy liczyło się dla mnie to, że zrobiłam to sama. Dziś się tylko z tego śmieję.

Tradycją były też wyprawy ze 'Święconką'. Teraz 'pałeczkę' przejęła już moja siostrzenica Julia, i dzisiaj to jest już jej działka ;)

To już moje czwarte święta z cukrzycą, trzecie z pompą. Czas leci tak szybko.
Najgorsze były chyba jednak te pierwsze. Wtedy wszystko było takie świeże, takie ciężkie i przerażające.
Teraz niby wszystko jest łatwiejsze.... no niby, bo nie do końca....
Najgorsze są te chwile słabości i bezradności, które czasem dopadają i mnie....
Dobra, cichoo! mamy Święta, nie będę przecież się teraz nad tym rozpływać! Ma być wesoło !


Wczoraj będąc na małych zakupach zadzwoniła do mnie mama, że dostałam paczkę.
Wracając z ciekawością cały czas zastanawiałam się co to może być, przecież nic nie zamawiałam.

To list, od ekipy ACCU-CHEK. Wiosenne ubranka dla mojego glukometru i życzenia. Proste, krótkie ale bardzo szczere. Dziękuje Wam bardzo i również życzę Wszystkiego Dobrego  ; *

 
 ; )





Kurcze jaka piękna pogoda, idealnie ! <3
Musiałam 'skoczyć' dziś na chwilę do ogrodu i pstryknąć kilka fotek, bo nie mogłam się powstrzymać *,*






No co? On też chciał zdjęcie ! ; )







A dziś mam dla Was coś specjalnego :) 

ROLADA Z ŁOSOSIEM

        Składniki ( 4 porcje) :

       
              1 porcja- 98 kcal
  • 200 g wędzonego łososia
  • 200 g mrożonych liści szpinaku
  • 3 jajka
  • sól
  • 100g mąki pszennej
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 torebki proszku do pieczenia
  • 200g twarożku homogenizowanego ( np. almette)
  • ząbek czosnku
  • łyżka posiekanego koperku
  • łyżka posiekanego szczypiorku
  • pieprz czarny mielony

    Sposób przygotowania:

    Szpinak rozmrozić. Wycisnąć zbędną wodę i drobno posiekać. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Ubijając wmieszaj żółtka, następnie mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i mąką ziemniaczaną, następnie dodaj szpinak. Rozsmaruj całość na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ( idealnie sprawdza się mata sylikonowa ). Piecz w piekarniku 10 minut w temperaturze 190 stopni. Wyjmij na mokrą ściereczkę, zwiń i schłodź. Twaróg dopraw wyciśniętym czosnkiem, ziołami, solą i pieprzem. Rozsmaruj na cieście, a na wierzchu poukładaj plasterki łososia, zwiń. Roladę owiń folią aluminiową i wstaw na noc do lodówki do stężenia.







Paaaaaa ; **


 

5 komentarzy:

  1. Wpis bardzo ciekawy :)
    U mnie zostało ugotowanie jutro rano jajek,żurku i jajek z różnymi nadzieniami w środku i wszystko gotowe ;) Rodzinnie się najlepiej spędza święta xd
    Życzę Tobie bogatego zająca,udanych świąt i lanego śmingusa dingusa :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak przygotowane wszystko.Tylko na rezurekcję ciężko będzie wstać hehe.U mnie też rodzinka w komplecie to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo i to najważniejsze ! ; ))
      Ja zamierzałam iść na 6 rano, no ale oficjalnie wstałam na mszę o 11 ;D

      Usuń
    2. Hehe ja wstałam na 6.00 a dzisiaj znowu rodzinny zjazd.Kocham to;))

      Usuń
    3. No a przepis chyba znam skądś i na pewno wypróbuje bo wygląda apetycznie :))

      Usuń