piątek, 20 grudnia 2013

Uszkowo, konkursowo ; ) !

Halo halo ;D
Tak, dzisiaj będzie post. Po dwudniowej przerwie będzie nowy post ! ; ))
Mam teraz dużo czasu, mogę tutaj zdecydowanie częściej zaglądać ; )

Zaczęłam dzisiaj oficjalnie przerwę świąteczną, także przede mną prawie dwa tygodnia laby i odpoczynku. Po prostu Lubię to ! ; ) haha ;)

Rano mieliśmy jeszcze klasową Wigilie, o 9 kazano nam się ewakuować do domu, świetna sprawa.
Jutro rano wybieram się jeszcze na małe zakupy, muszę dokupić jeszcze parę drobiazgów, ale znając życie zajmie mi to cały dzień - jak się bawić, to się bawić ! ; ))

Dzisiaj po powrocie zabrałam się za lepienie uszek ; )
Nigdy nie było chyba ich na Wigilii w moim domu, no ale jakieś zmiany trzeba wprowadzić.
Tradycją jest u nas przygotowywanie pierogów z kapustą i grzybami, których rekordy w jedzeniu w poprzednich latach nieustannie pobijał Brat K.
O ile się nie mylę potrafił zjeść około 25. Masakra. ; D
Ja w tych szalonych konkursach udziału brać nie będę, bo po takim wyczynie cukier zbijałabym chyba jeszcze na tamtym świecie ;)





No właśnie, mowa o konkursach.
Jesteśmy już tutaj razem prawie 2,5 miesiąca, na dodatek zbliżają się święta, a wiadomo święta- to prezenty ; )
Z tej okazji postanowiłam zrobić dla was mały konkurs.
Sponsorem nagrody dla zwycięzcy jest firma Tupperware, będzie to rzecz, której i ja używałam już tutaj do przygotowania pewnej potrawy. Jest to Cud Kuchenny - (gotowanie bez gotowania). Takie cudeńko już na Was czeka ;)

Wystarczy prawidłowo odpowiedzieć na 5 pytań, a rozwiązanie ich przesłać w formularzu kontaktowym, ( po prawej stronie, pod zakładką "o mnie" ) w nazwie wpisując imię i nazwisko oraz podać swój adres e-mail.
Z poprawie podanych odpowiedzi zostanie wylosowana karteczka z imieniem i nazwiskiem szczęśliwca. Losowanie będzie nagrane, żeby nikt nie pomyślał, że zwycięzce wybrałam sama ; )

Oto pytania konkursowe:

1. Ile miesięcy leczyłam swoją chorobę za pomocą penów?
2. Czego zapomniałam zabrać na wesele kuzyna?
3. Jak określono stan moich włosów u fryzjera?
4. Co może uratować słodziakowi życie w hipoglikemii? Podaj co najmniej 3 przykłady.
5. Jak często nazywana jestem w szkole? 

Na odpowiedzi czekam do Wtorku, 24 grudnia 2013 roku, do godziny 21.00 ; ))

Powodzenia ♥





 






Tymczasem sprawdźmy co w kuchni. ;)
Jak już mówiłam, dziś lepiłam uszka. Ręka boli mnie aż do teraz ;)














Składniki:

(ciasto) 

- 3 szklanki mąki
- 6 łyżek oliwy z oliwek
- pół szklanki  ciepłej wody


 (farsz)

- 1 cebula
- garść suszonych grzybów
- 1 jajko
- bułka tarta
- sól
- pieprz

Sposób przygotowania:
Cebulę pokroić w kostkę, podsmażyć na odrobinie oliwy. Grzyby gotować w małej ilości wody około 25 minut. Odcedzić na sicie. Po schłodzeniu wszystko razem zemleć w maszynce do mielenia. 
Dodać jajko i 3 łyżki bułki tartej. Doprawić na ostro.
Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić 'dziurkę' i wlać oliwę. Wyrabiać ciasto dodając powoli ciepłą wodę. Wałkować cienko, wykrawać kwadraty 4cmx4cm. Formować uszka. Gotować około 6-7 minut w gorącej, osolonej wodzie.
 Idealne do spożycia 'na sucho' jak i z barszczem  ;)




Przesiewamy mąkę ; )

Dodajemy oliwę ;)
Wałkujemy i formujemy kwadraciki :)
Nakładamy farsz i zlepiamy uszka ;)






Na razie ! ; *

PS. Czekam na e-maile ! ;*









2 komentarze:

  1. Rodzina może brać udział w konkursie :D? Jakieś fory będzie ? : Bo dodatkowy sprzęt z Tupperware zawsze jest u mnie mile widziany:) / Kacper

    OdpowiedzUsuń