wtorek, 4 lutego 2014

Gdy Ci smutno, gdy Ci źle, zmierz swój cukier - NIE DAJ SIĘ ;)

Dzień Dobry ? Dobry wieczór  ? - bo w sumie już ciemno.
Hmmm.... Może po prostu Hej !  ; ) 

Ferie , ferie, ferie... w końcu mogę się wyspać. Przecież nic nie cieszy bardziej niż móc się wyspać.... 
Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, że Mama przerywa Ci sen bo chce zmierzyć Ci cukier...
Czasami mam jeszcze wrażenie, że cała ta choroba jest jakimś snem, z którego zaraz się obudzę...
Przecież dzięki tej chorobie jestem taka bogata - cukier, który Wy kupujecie za 4 zł, ja mam za darmo we krwi, i to w takiej ilości.
Kiedyś gdyby ktoś mi powiedział, że bogactwo nie daje szczęścia wyśmiałabym go.
Dziś niestety się z tym zgadzam.

Patrząc na moje rodzeństwo znowu zaczynam zadawać sobie pytanie : 'czemu nie Oni- Czemu nie Ania?! Czemu nie moi Bracia?! Czemu ja?!'. 
Może kiedyś znajdzie się ktoś, kto będzie potrafił odpowiedzieć na to pytanie, pytanie, które bardzo mnie dręczy....

Ostatnio dużo myślę i wspominam... Ostatnio do głowy wpadła mi pewna sytuacja, bodajże końcówka lata 2010.
Choroba prawdopodobnie we mnie już postępowała i rozwijała się- ja wtedy jeszcze o tym nie wiedziałam.
W tym czasie pochłaniałam już zwiększone ilości wody i napojów. 
Wtedy Tata powiedział do mnie następujące słowa ; '' Pijesz jakbyś cukrzycę miała'' , ja oczywiście odpowiedziałam '' Tato przestań, jest gorąco to chyba chce mi się pić"
Przecież kto by pomyślał.... cukrzyca ?! Niby od czego... !

Chemia w jedzeniu? sporadycznie ! Chipsy czy fast-foody jadałam naprawdę tylko w wyjątkowych okazjach. MC'donaldy i inne bary szybkiego jedzenia odwiedzane były jedynie przy urozmaiceniu podróży do rodzinnych stron Ojca czy też jakiś wycieczkach szkolnych, a to przecież zdarzało się rzadko. 
Rodzice zawsze dbali byśmy dobrze się odżywiali ale jak widać niczemu nie idzie zaradzić....
 

Tak, może to śmieszne. Często mam nadzieję, że to wszystko jest snem. Bywa nawet czasami, że budząc się w nocy szukam na swoim ciele wkłucia. Szczerze ? Mam nadzieję, że nie znajdę nic takiego. Mam złudzenie, że kolejny raz przyśniły mi się jakieś bzdety.
Niestety za każdym razem spotyka mnie rozczarowanie. Jest, jest wkłucie.

Czym tak właściwie jest cukrzyca ? 
  • CICHYM ZABÓJCĄ - choroby nie widać na zewnątrz, ona niszczy nas od środka...

Ktoś kiedyś powiedział mi, że to tylko cukrzyca....
Nie... to AŻ cukrzyca, życie z nią naprawdę nie jest łatwe.



Nieprzyjemna, nieprzewidywalna...
CUKRZYCA- przyjaciółka?! - fałszywa i nielojalna.
Robi z Tobą wszystko...
Nie dochowa żadnej tajemnicy....
Idzie z Tobą wszędzie - do szkoły, do pracy, na końcu do kaplicy...
Często się z nią kłócisz, z życia próbujesz wyrzucić...
Chamska! nigdy nie odejdzie - ZAWSZE z Tobą będzie...
Dużo jeszcze w życiu Twym namąci, nie jedne plany Twoje przetrąci....
No ale co zrobić, Ty i Ona musicie być w życiu jednym obrazem...
Pomyśl, do końca już będziecie razem.
Jeśli zrobi słodką minę, daj po prostu Jej insulinę.
Jeśli mina pełna smutku, przyda Jej się trochę cukru.
Najważniejsza dla niej szkoła, by nie była ani za smutna, ani za wesoła.



A ja....
Ja przyznaję się bez bicia. 
Moje cukry też ostatnio mogłyby być lepsze....
Uważam, że nie ma osoby, która potrafi do końca pogodzić się ze swoją chorobą....
Każdy ma chwile słabości...

Na każdym kroku, i coraz częściej spotykam ludzi z takimi problemami jak ja... A świadomość, że z takim problemem żyję nie tylko ja naprawdę bardzo podnosi na duchu ; ))


Hmm... ale czas chyba moi kochani chyba wziąć się w garść ! 
Trzymajcie za mnie kciuki, proszę ! ;)))





Kolejna motywacja, dla której warto walczyć ; )

PROSZĘ O GŁOSY - dochód z nich zostanie przekazany na hospicjum dla dzieci osieroconych  




Pa ;**

10 komentarzy:

  1. Ja też mam jej dosyć, chociaz żyje z nią baaaaardzo długo. Wkurzaja mnie ludzie którzy mówią " to tylko cukrzyca" niech przezyja z nią chociaż jeden dzień ........ pozdrawiam, super blog :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ujawniłaś jeszcze jeden talent, rozczulił mnie wierszyk, POWODZENIA :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie tak sie podniecac z choroby i robic z tego coś wielkiego tylko pogratulowac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę podniecać się chorobą mając z tego jakiś pożytek, niż jak Ty tracić czas na pisanie takich durnych tekstów.
      Nigdy nikomu źle nie życzę, ale Ty widocznie jeszcze nigdy nie byłeś/aż poważnie chory.
      .... Ale nikt nie wie co spotka go jutro.
      DUŻO ZDROWIA ! ; )

      Usuń
    2. Ładnie krytykować i nawet się pod tym nie podpisać ? // Kacper

      Usuń
  4. Masz Kasiu rację, nikt nie wie co spotka go jutro. Dosłownie! SMS wysłany:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taka jest niestety prawda ;))
      Dzięki, pozdrowionka ; )

      Usuń
  5. A nie uważasz ze marnujesz swoje życie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIE !
      Dodam nawet, że wręcz przeciwnie ;]

      Dobrej Nocy ! ;)

      Usuń